Onderpresteren is het verschijnsel dat kinderen presteren onder hun maximale niveau. Oorzaken kunnen bijvoorbeeld liggen in een gebrek aan motivatie of het zich aanpassen aan de groep waarin het kind verkeert (niet willen opvallen). Om vast te kunnen stellen of er sprake is van onderpresteren hebben wij het onderzoek ‘Onderpresteren op school’ samengesteld.

Doel van het onderzoek:

Het onderzoek ‘Onderpresteren op school’ wordt ingezet als er een sterk vermoeden is dat uw zoon of dochter structureel minder presteert dan waartoe hij / zij in staat is. U kunt dit merken doordat de cijfers naar beneden gaan, maar ook doordat de motivatie van uw zoon of dochter zakt. Dit geldt niet alleen voor schoolse zaken maar ook voor bezigheden daaromheen. Het onderzoek, de analyse en onze adviezen bieden u een waardevol instrument voor een beter begrip en begeleiding van uw kind.

Korte omschrijving:

Het onderzoek ‘Onderpresteren op school’ bestaat uit een professionele intelligentietest (WISC III), die een objectieve meting van het IQ geeft, een uitgebreide analyse van de schoolprestaties plus een motivatie- en schoolwelbevindingsonderzoek.

Werkwijze:

Voorafgaand aan de daadwerkelijke tests houden we een intakegesprek waarin we uw situatie met u bespreken en kijken op welke manier we u en uw kind het beste verder kunnen helpen. Aan de hand van de intake, uw vragen en de leeftijd van uw zoon of dochter bepalen we de definitieve samenstelling van de test.

Het onderzoek zal worden in ons pand aan de Hertogsingel te Maastricht. De totale test zal ongeveer 3 à 4 uur in beslag nemen. Gezien de duur van deze test bieden wij uw kind een lunchpakketje aan.

Na afloop van de test ontvangt u binnen 5 werkdagen een uitgebreide en heldere rapportage inclusief aanbevelingen en adviezen. Kort hierna nemen wij contact met u op voor het maken van een afspraak om de bevindingen te bespreken.